Na czym polega pozycjonowanie? Rozróżnienie on-site i off-site

Na czym polega pozycjonowanie? Rozróżnienie on-site i off-site

Działania SEO obejmują techniczne SEO, tworzenie treści, budowanie linków lub marketing treści. Działania te pomagają wyszukiwarkom zrozumieć, o czym jest dana witryna i co oferuje. Wyszukiwarki mogą następnie uszeregować strony w wynikach wyszukiwania w oparciu o ich trafność. Pozycjonowanie jest kluczem do tego, aby pozyskiwać ruch organiczny, czyli klientów lub osób poszukujących informacji na temat produktu bądź usługi.

On-site SEO koncentruje się na poprawie ogólnej jakości witryny

On-site SEO odnosi się do praktyki optymalizacji treści, HTML, obrazów i linków na Twojej stronie internetowej w celu uzyskania wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. To proces optymalizacji podstron witryny, aby pomóc w osiągnięciu lepszych pozycji.

On-site SEO jest szczególnie ważne dla sukcesu stron ecommerce, ponieważ wyszukiwarki mają trudności ze zrozumieniem znaczenia obrazów, wideo i tekstu zamieszczonych w sklepach internetowych. Na tego rodzaju stronach wyszukiwarki traktują priorytetowo szybkość ładowania stron i stron z wysokiej jakości treścią. Wyjaśnia to również, dlaczego wiele wyszukiwarek preferuje dobrze zakodowane strony.

On-site SEO obejmuje również tworzenie metadanych, czyli danych o Twojej witrynie, takich jak tytuły i opisy. Metadane pomagają wyszukiwarkom zrozumieć, o czym jest Twoja strona, a jest to szczególnie ważne dla stron ecommerce, ponieważ wyszukiwarki używają tych znaczników, aby dopasować zapytania do stron ecommerce.

Dla większości stron, on-site SEO polega na użyciu słów kluczowych w tagu tytułowym, meta opisie, nagłówkach i treści strony.
Poszukiwanie fraz i ich umieszczanie odgrywają ważną rolę w SEO. Właściwe słowa kluczowe mogą pomóc potencjalnym klientom znaleźć Twoją stronę, ale ważne jest również ich umiejscowienie. Wyszukiwarki są wyrafinowane i potrafią rozróżnić pomiędzy upychaniem fraz, a ich zwyczajnym umieszczaniem.

Przypomnienie: słowa kluczowe to słowa, których Twoi klienci lub potencjalni klienci mogą użyć do wyszukania Twojej strony. Zarówno o elementach off-site, jak i on-site SEO dowiesz się więcej na blogu, który prowadzi Michał Lembicz – sprawdź.

Off-site SEO i linkbuilding

Budowanie linków prowadzących z innych stron jest istotnym elementem każdej dobrej kampanii SEO. Jeśli jest to zrobione dobrze, jest to sposób, aby Twoja strona została zauważona. W rezultacie można zwiększyć ruch na stronie i przyciągnąć więcej potencjalnych klientów do Twojej firmy.

Kiedy strona internetowa linkuje do twojej strony, mówi to wyszukiwarkom, że twoja strona jest wiarygodna i użyteczna. Im więcej linków przychodzących do Twojej witryny i im więcej popularnych witryn linkuje do Twojej witryny, tym bardziej użyteczna staje się Twoja witryna w oczach wyszukiwarki.

3 najsłynniejsze taktyki SEO offsite to:

  1. Guest blogging. Inną opcją jest wynajęcie blogera do pisania postów na swojej stronie, które następnie zostaną opublikowane na innych witrynach. W zamian bloger otrzyma pieniądze lub link zwrotny z naszej witryny.
  2. Akcje społeczne. Inną taktyką SEO jest zachęcanie ludzi do dzielenia się treściami w mediach społecznościowych, co jest świetnym sposobem na zdobycie linków. Najpierw udostępniamy link w mediach społecznościowych, a następnie ktoś do niego linkuje ze swojej strony internetowej.
  3. Wpisy na innych stronach. Darmowe linki można uzyskać z forów oraz stron, które są cenione przez wyszukiwarkę. Przykładem może być link z porównywarki cen lub branżowej domeny agregującej firmy.

Więcej taktyk możesz poznać, śledząc case – pozycjonowanie Warszawa – dowiedz się więcej.

Artykuły naszych Czytelników